zondag 15 februari 2009

Renovatie vitrinekast begonnen!

Mijn vriendin is verhuisd. Een ander huis, andere meubels. Dat betekende dat dit leuke vitrinekastje niet meer mee verhuisd werd.

Of ik het wilde hebben...!

Ik denk dat ik er wel raad mee weet...!

Op MP

Conclusie: Lief kastje ( een gegeven paard mag je tenslotte niet in de bek kijken!). Maar helaas ontbreken de sleutels, zitten er hier en daar wat gaatjes, en de bovenste lade moet gelijmd!

Je moet ergens beginnen, dus…het slot van het vitrinegedeelte wordt verwijderd,  het sleutelgat van de la wordt opgevuld. Er worden gaatjes opgevuld, de la is gelijmd en de hele kast is geschuurd. IMG_7320IMG_7319IMG_7318  IMG_7321

In de weerspiegeling van de ruiten is het antieke Engelse dressoir te zien, wat ook nog steeds staat te wachten op een verfje!

IMG_7322

Wordt vervolgd…!

8 opmerkingen:

  1. Het wordt vast een prachtig kastje.
    Dat is nog eens een vriendin.
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Karin,

    Je bent al druk bezig geweest zie ik op de foto's. Daar kan je een mooie kast van maken, dat is jou wel toevertrouwd gezien al de metamorfoses die ik op je blog gezien heb.
    Ben nu al benieuwd naar het eindresultaat.

    Fijne dag nog.
    Groetjes Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Spannend ; 't zal vast weer erg mooi worden !
    Groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het zal inderdaad een plaatje worden zo in het wit. Zo ben en blijf je lekker bezig niet. Leuk!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. It's so beautiful??? Are you going to paint it???
    Good work!
    Hugs
    Vale

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een gegeven paard mag je niet in de bek kijken en t wordt vast een plaatje )

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow Karin, wat een klus!! Ben heeeeel benieuwd hoe dat er straks uit gaat zien. Toch jammer dat mijn vriendin nooit van dat soort kasten wegdoen LOL

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een werk om te doen zeg,vooral omdat dit soort kasten best een pittige laklaag hebben die vaak lastig eraf gaat.Ik wil zelf mijn geloogd grenen linnenkast gaan schilderen,tegen het schideren zie ik nooit op maar dat kaal schuren en plamuren!!Maar als je iets echt wil,lukt het,en de gedachte dat je daar straks een schitterende kast zult hebben doet je meestal wel doorwerken.Succes ermee,ben benieuwd.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie. Dat wordt altijd zeer gewaardeerd! Tot gauw!

Karin