donderdag 23 april 2009

"Effe tuinen!"

" Effe tuinen" is een gevleugelde uitspraak hier in het Westland. Even met anderen door het warenhuis heen of de tuin in om te kijken hoe het gewas er op staat.
Dus...ga je mee? Effe tuinen...
Eindelijk tijd genomen voor de moestuin. Maar als ik daar aan het werk ben is het echt altijd weer heerlijk. Lekker met je handen in de grond. Zaaien en zien dat het groeit, om het uiteindelijk op te eten.
Ook thuis weer wat voorgezaaid. De zonnebloemen komen leuk op. In de kasjes staan snijbonen en pompoenen. In de bak met de glasplaat zijn sperziebonen en bietjes gezaaid. Bietjes daar ben ik gek op. De uitjes in de moestuin doen het ook al leuk. Dus, over een maandje of wat eet ik bietjes met een uitje uit eigen moestuin! En niet te vergeten spinazie...mmmhhhh! De sate-stokes zijn ter preventie. In de hoop dat de kat zeker niet hier zijn hoop laat varen!

9 opmerkingen:

  1. Mijn ouders hebben ook een grote groemtetuin dus is ken dat wel.. even door de tuin heen lopen om te kijken hoe het groeit..
    Zit er super uit.
    Groetjes en een fijn weekend.
    Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Karin, nou ik ben effe gezellig met je meegegaan door de tuin, wat staat alles er prachtig bij en wat zullen jullie straks smullen van al die lekkere groenten.
    Ik heb genoten van je tuinbelevenissen.
    Fijne avond.
    Groetjes Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Grat work you made in your garden! I'm working hardly too, but I've more and more to do! Lovely little green-house you have! Where did you find them??
    Warm greetings!
    Vale

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk die moestuin van je. Dat brengt herinneringen naar boven, mijn vader had ook altijd een moestuin en bracht altijd wel wat lekkers mee.
    En dat ziet er toch veel mooier uit dan uit een supermarkt.

    Groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Volgens mij ziet alles er goed uit ;-)
    Goed weekeinde , groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Karin,
    het begint allemaal al goed te groeien in je moestuin.Lekker je eigen groenten oogsten,lijkt me erg leuk.
    Groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel leuk om zo je eigen groente te kweken.Ik kom in mijn tuin niet verder dan kruiden,bramen en japanse wijnbes maar als het oogsttijd is geniet ik ook hoor!Leuke kweekkastjes heb je trouwens !
    Groetjes en fijn weekend ,Anita.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ontdek net je Blog , wat een prachtige foto's , ik heb echt zitten genieten. Ik ga je volgen van af nu :)

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie. Dat wordt altijd zeer gewaardeerd! Tot gauw!

Karin