zaterdag 11 april 2009

Koloniaal dressoir

Via Marktplaats ( waar anders???) een koloniaal dressoir gekocht. Het is meer een flinke sidetable met twee laatjes en twee grote rieten manden. Er zaten ook nog twee stoffen zakken bij voor in de manden.


Het bovenblad is inmiddels kaal geschuurd. Dat was een flinke en vooral erg stoffige klus. Hierna gaat de rest van de kast in de grondverf. Dat zal al wel een heel ander effect geven.

Vandaag, 2e Paasdag, heb ik het dressoir in de krijtverf gezet. Morgen wordt het bovenblad gebeitst en de kast wordt hier en daar doorgeschuurd.

Wordt vervolgd!

11 opmerkingen:

  1. Wat een gaaf ding zeg met die manden, hier kun je inderdaad iets heel gaafs van maken, ik ben benieuwd naar het eind resultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat kun je toch veel leuke dingen kopen op marktplaats! Ik zit ook vaak te zoeken, en soms.........dan MOET ik iets hebben, lol.
    Ja en dan ga je overstag en heb je weer een mooie aanwinst op de kop kunnen tikken.

    Mooi tafeltje hoor, en met een kleurtje erop...

    Fijne dagen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh hij is erg leuk, en persoonlijk vind ik dat vooral de manden hem helemaal af maken, ben benieuwd hoe hij er uit komt te zien ;-)

    Wit, wellicht??

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heb je weer mooi dingen geplaatst de afgelopen dagen Karin. En deze sidetable is helemaal het einde, ik kan voor me zien hoe hij gaat worden.

    Geniet van het paasweekend!

    Groetjes
    Brigitta

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh het wordt vast weer een plaatje.
    We wachten af.
    Fijne dagen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, wat zal dat mooi worden! Zo'n klusje kunnen we wel aan jou overlaten!
    Fijne paasdagen toegewenst, mama lieveheersbeestje.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Van de week zag ik in een tijdschrift (ik dacht libelle) een dergelijk bank staan, van RM. Moest direct aan jouw en mijn eigen geknutsel denken en bedacht dat het vast niet zo moeilijk zou moeten zijn. Wat leuk om nu bij jou dit als je volgende project te mogen zien!

    Wens je er weer veel succes mee en natuurlijk ook een heel fijn paasweekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind het altijd weer een verrassing wat je er van maakt. De sidetable gaat vast iets heel bijzonders worden. Heb je er al een plaatsje voor in gedachte of gaat hij straks opgeknapt en wel weer op marktplaats?! Nee, toch?
    groetjes, Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  9. deze kan wel een verfje gebruiken, jou kennende wordt het weer een mooie creatie.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat is ie al mooi geworden in het wit en wordt vast nog mooier jou kennende.
    Mijn dochter heeft trouwens net een klein kasje gekocht en zaadjes geplant ,laten we hopen dat het wat wordt ,ze zag zich al helemaal verse thee drinken van de munt die we gekocht hebben als zaadjes.
    groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat heb je er nu een leuke kastje van gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie. Dat wordt altijd zeer gewaardeerd! Tot gauw!

Karin