woensdag 15 april 2009

Meerkoet op nest!

Ook dit jaar is er weer een meerkoet op een nest in de sloot langs de moestuin. Het nest nu alleen aan de andere kant van de sloot. Het zicht op het nest is dus nog beter dan vorig jaar. Ze is nog niet van het nest af geweest in mijn bijzijn, dus hoeveel eieren er in het nest liggen is nog een raadsel. Maar daar ga ik vast de komende dagen wel achter komen. Wellicht krijgt dit verhaal een vervolg!

My Documents
En inderdaad, hier op deze foto zijn de eieren te zien. Hoeveel weet ik niet, maar al gauw een stuk of vier!

5 opmerkingen:

  1. Hey Ingrid, wat leuk zo'n nestje vlak bij je in de buurt, dan kan je het allemaal volgen. Ik ben straks benieuwd naar de foto's van al die schattige kleine meerkoetjes.
    Fijne dag nog.
    Groetjes Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, wat blijft dat toch altijd leuk en mooi om te zien.
    Maar even wachten hoeveel eruit komen.

    groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Ingrid,
    ben benieuwd wat daar straks uit de eieren komen ,nou ja wat dat weet ik natuurlijk maar hoeveel ,dat is de vraag.
    Dat zal met de jonkies wel mooie foto's opleveren, vind die kleine vogeltjes altijd zo schattig ,vooral met de snaveltjes open..
    groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh leuk om dat zo dichtbij te zien hè? Ben benieuwd hoe het verder met haar gaat.Groeten, Corine(THUIS)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk straks beschuit met muisjes misschien...?
    Fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie. Dat wordt altijd zeer gewaardeerd! Tot gauw!

Karin