dinsdag 12 mei 2009

Zaaien en poten...

Voor eerst om te proberen; oranje en gele reuzepompoenen. Ik weet niet of het resultaat net zo goed is als de afbeelding op het zakje, maar het begin is er.Ook het "gewone" sierfruit komt inmiddels leuk op. Deze week uitpoten in de moestuin. Vorige week heb ik siermais gezaaid, maar daar is nog weinig van te zien.


Ook de sperziebonen moeten zeer binnenkort de vollegrond in. Maar of het met de bietjes nog wat wordt????
Het resultaat van de voorgetrokken snijbonen is matig. Dus ook maar wat snijbonen gelegd.

11 opmerkingen:

  1. Ook hier is bijna alles wat gezaaid was opgekomen, maar ook weer net zo snel ten onder gegeaan door .....geen idee. Hopelijk is jou tweede poging wat beter. Succes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Karin, dat wordt straks smullen als alles goed opkomt, met dit weer gaat het lekker hard.
    Leuk die pompoenen, van sommige kan je ook soep maken en met de herfst is het leuk om er lampions van te maken.
    Leuk om te volgen dat reilen en zeilen op je volkstuintje.
    Groetjes Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Min zoontje had op school een pompoen gezaaid en die kwam laatst mee naar huis in een klein bakje.Even afgehard en toen in de tuin gezet en ik moet zeggen hij doet het goed.Moest de volgende dag wel wat escar- go korrels strooien want de slakken zagen het ook wel zitten.De lathyrus schiet nog niet erg op de chinese bieslook weer wel.Altijd spannend als je zaait.Heel veel tuin en zaaiplezier ,Anita.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk.. zelf kweken voor eigen consumptie..
    Ben benieuwd hoe het gaat worden..
    Hoor het wel als ik pompoensoep mag komen eten..;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je moet wel geduld hebben hé.
    Komt vast goed.
    Die pompoenen zijn altijd wel leuk.

    succes
    groeten Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo karin ,
    ben benieuwd of je straks ook grote pompoenen kan gaan oogsten ....mijn schoonouders hebben ze altijd door de hele tuin liggen , leuk om te zien.
    Verder hoop ik dat je zaaigoed goed opkomt , daar heb ik nou het geduld niet voor he ....
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Karin,
    leuk hè al die zaadjes te zien opkomen en nu maar hopen dat het straks ook oogsten word.
    Vorig jaar met mijn dochter pompoenen gezaaid,het groeide als een bezetene(nam wel 5 meter tuin in beslag)en er kwamen veel grote bloemen in maar helaas niet één pompoen.Dat was natuurlijk voor haar wel een teleurstelling.Dit jaar proberen we het gewoon opnieuw.Hopelijk nu wel met resultaat.
    Fijne dag,groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nou maar afwachten ...!
    Fijne dag , groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het zelf zaaien van iets eetbaars is altijd héél leuk en spannend! Ik deed het vroeger ook altijd in potten toen mijn dochter nog klein was. Lekker educatief! Toen we eens van vier potten gezaaide boontjes een heel maaltje sperziebonen hadden geplukt, zat ze 's avonds tranen met tuiten te vergieten boven haar bord. Na eindeloos doorvragen vertelde ze dat ze het eng vond om die bonen te eten. Ze wilde wel maar dan van de groenteboer. Ze wilde ook geen eieren van onze eigen kippen eten. Nog altijd niet, en ze is nu inmiddels 35 jaar. Voor de grap roepen wij altijd: zij weet wat er in zit...Om eerlijk te zijn verging me toen wel de lust om er enthousiast mee bezig te zijn. Had het gevoel dat alleen ik het leuk vond! Nou, dat was effe de bedoeling van heel dat gedoe niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. lekkkkkkkker zeg :-)
    ja hoor dat moet gaan lukken als ik het kan kun jij het ook

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ik kan geen reactie plaatsen er gebeuren hier zulke vreemde dingen :-))

    het spookt

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie. Dat wordt altijd zeer gewaardeerd! Tot gauw!

Karin