donderdag 30 juli 2009

Mijn moestuin…einde oefening!

IMG_2257IMG_2250

IMG_2259

Mijn moestuin…het is er momenteel een chaos. Ik ben er de laatste drie jaar achter gekomen dat je er “ bovenop” moet zitten. Anders nemen slakken, onkruid, katten, mieren en luizen je moestuin over. Ik heb er tegen gevochten, maar ik heb de strijd opgegeven. Al vele bloemkooltjes, rode kolen, doorgeschoten sla, andijvie, sperziebonen met luis en opgevrete witte kool belandde op de composthoop. Een aantal zonnebloemen en het siermais overleefden nauwelijk een zomerse stortbui met flinke windvlagen…

Helaas, ik ben gewoon niet fanatiek genoeg. Zonder serieuze bestrijdingsmiddelen en een zeer toegewijd moestuiniers-hart red je het gewoon niet.

Wat nu nog overblijft is het sierfruit, het siermais, wat zonnebloemen en pompoenen. Daarna is het ruimen en einde oefening!

Gelukkig hebben we de foto’s nog….IMG_2248 IMG_2249 IMG_2252 IMG_2254IMG_2253 IMG_2256IMG_2258

8 opmerkingen:

  1. I've some problems with my garden too! One of my rose is ill and it's now so hot that all the plants are suffering! Watering isn't enough and the lawn looks like a desert in some area!
    My best wishes for your plants!
    Happy week end!
    Vale

    BeantwoordenVerwijderen
  2. JOH wat jammer dat al je harde werken dan zo teniet word gedaan he. Ja die ondieren soms, lol. EN het weer werkt dan ook nog eens tegen. Nou ja, de foto's heb je ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. He vervelend voor je. Maar ik zie mijn buurman die met pensioen is altijd in dat tuintje van hem bezig. Maar je hebt het geprobeerd.
    En kunt nog genieten van je foto's

    groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik herken het,ben er ook mee gestopt gek wordt je ervan het lijk terg leuk,maar inderdaad de rupsen en slakken vreten alles achter je rug op....Maar inderdaad we hebben nog de foto,s ...en ach de groenteman moet toch ook klanten hebben ...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. och meid wat jammer je vond het zo leuk!
    Maar inderdaad je moet er elke dag in bezig zijn.
    Dan maar weer wat anders bedenken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jammer van je tuin, maar een tuin moet je wel plezier geven. Er zal heus wel weer iets anders voor in de plaats komen wat net zo leuk of nog leuker is.
    een fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jammer!
    Maar inderdaad er gaat veel tijd in zitten.
    En als dan de slakken ook nog de helft van je oogst op eten.
    Dan kan ik begrijpen...dat je er geen plezier meer in hebt.
    Groetjes, Petra(puck)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zonde van al het werk dat je erin gestoken hebt maar je moet er wel voldoening uit kunnen halen en als dat niet meer gaat moet je ermee stoppen, Eén voordeel, je hoeft nu niet meer dagen achtereen hetzelfde te eten hi hi.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie. Dat wordt altijd zeer gewaardeerd! Tot gauw!

Karin