zaterdag 19 september 2009

Moestuin einde oefening? Of toch niet?

In een eerder blog schreef ik dat ik het opgaf. Ik was het zat; de moestuin. Te veel onkruid, te veel slakken, te veel luis en ik ben niet fanatiek genoeg om er bovenop te zitten.

Maar niets zo veranderlijk als een mens.

Na de situatie overdacht te hebben, heb ik besloten; ik ga gewoon geen moeilijke, “risicovolle” groenten meer poten en zaaien.

Maar wat makkelijk gaat: sla, andijvie, zonnebloemen, sierfruit, mais, uien, bietjes, misschien zelfs spinazie, frambozen en aardbeien, ga ik toch weer proberen. Tenminste, zolang we er mogen moestuinieren. Het stuk grond is namelijk van eigenaar veranderd.

De bloemkool, rode kool en boontjes halen we dan maar in de supermarkt.

Afgelopen week heb ik, samen met mijn vader het stukje even “ beetgepakt”. De berg onkruid zegt waarschijnlijk wel genoeg. Nu voor de winter nog een keer de grond omspitten.

Het siermais komt eraan. De laatste opbrengst van dit jaar.

IMG_2995IMG_2997 IMG_2998 IMG_2999 IMG_3000 IMG_3001 IMG_3002 IMG_3004

6 opmerkingen:

  1. Ja dat tuinieren zit nu eenmaal in je bloed. Ik hoop voor je dat het nu helemaal goed gaat.
    Want volgens mij geniet je er optimaal van.

    We zullen het resultaat nog wel een keer zien. Voor nu ziet het er opgeruimd uit.

    groetjes en een fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oh, dear, sorry but don´t get it (no translation option) I can see though it is a corn plant... well, no comments, sorry
    maría cecilia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. nah ! of je hebt met je vader heel goed opgeruimd, of het valt gewoon heel erg mee met die troep in je moestuin. Het is een plaatje volgens mij. En wat een lekker stuk grond zeg, zo tussen die kassen in. Volgens mij wel een voordeel en dan heb je minder spinnen en ongedierte. Misschien beetje meer onkruid maar ach......nou goed hoor dat je besloten hebt wel door te gaan. Misschien woon je in de buurt, dan kom ik je helpen (Rotterdam).

    Groet,
    Lavender

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Thank you so much Karin for adding the translation option to your blog... now I can understand... I´m so happy you did it.
    Have a very nice sunday, here in chile it is just starting the day.
    maría cecilia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Karin,
    nou het ziet er nu in ieder geval weer helemaal mooi uit en hopelijk gaat het je nu wel lukken. De aanhouder wint zullen we dan maar zeggen.Ik vond je flessen met lampe olie en sierappeltjes in je vorige post erg leuk.En raad eens waar mijn vader mij mee veraste.Zes flessen(met lonten)in een houten tray,geweldig toch.Nog net gered toen iemand ze in de container wilde gooien.Ik ga ze nu ook met sierappeltjes vullen.Zouden rozebottels en kleine denneappeltjes ook lukken?? Of kleine bloemen? Misschien wil je het me laten weten.
    Fijne week,groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je zit wel dicht bij een sloot zie ik en hoewel ik je niet wil ontmoedigen, heb ik destijds de bijl er bij neergegooid. Sla bij een sloot is luilekkerland voor slakken. Maar laat je door mijn negatieve bericht niet ontmoedigen, want eten uit eigen tuin is zóóó leuk en....echt lekker!
    Lieve groet, Marja

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie. Dat wordt altijd zeer gewaardeerd! Tot gauw!

Karin