woensdag 30 september 2009

Vogeltjes…

Vogeltjes kijken, ik vind dat zo leuk. En natuurlijk moet je er wat voor doen om ze naar jouw tuintje te lokken. Maar met deze lekkernijen is dat geen probleem.

Een kleine 4 jaar geleden ben ik begonnen met het maken van, zoals ik het zelf maar noem, vogeltaarten.

Vogeltaarten en bonbons (53)     Dit was mijn eerste  taartje.

Vogeltaarten en bonbons (55)Al snel volgden er meer.Vogeltaarten en bonbons (52)

Er kwam een bestelling voor een bruidsvogeltaart….Vogeltaarten en bonbons

En toen was het hek van de dam! Er volgden vogelbonbons, kleurtjes in het vet en ‘slagroom’ op de taartjes. Een mooi taartplateau maakt de vogeltaart bijna niet te onderscheiden van een echte taart. Alleen bij de eerste hap ben je er direkt van overtuigd dat dit geen slagroom is….. maar frituurvet!

Vogeltaarten en bonbons (4)Vogeltaarten en bonbons (5)Vogeltaarten en bonbons (7)

Vogeltaart in kerstsfeerVogeltaarten en bonbons (43)Vogeltaarten en bonbons (38)Vogeltaarten en bonbons (60)En het smaakt…! 20-12-07_ (26)4Vogeltaarten en bonbons (28)

6 opmerkingen:

  1. Wat ziet dat er ontzettend leuk uit zeg!! Echt geweldig en haast niet van echt te onderscheiden! Jaren terug heb ik een keer een vogeltaart gemaakt (maar lang niet zo mooi als die van jou hoor!)en ik verheugde mij al op die musjes die er op af zouden komen....kwamen er vooral zwarte kraaien op af ha ha! Maar daar heb jij zo te zien gelukkig geen last van....leuk die bedrijvigheid van die vogeltjes hè! Kun je uren naar kijken! Hoe krijg je trouwens al die mooie kleuren (roze, groen) in je taart...?

    Groetjes, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik zou er bijna zelf van gaan snoep o wat ziet dat er geweldig uit zeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ziet dat er prachtig uit al die taarten en haast niet van echt te onderscheiden. Ik heb het ook ooit eens geprobeerd, maar ik bakte er niets van hihi.
    Groetjes Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ziet dat er allemaal leuk uit!! Ik ben ook het hele jaar door bezig de vogels in mijn tuin vast te houden. Naast kleine vogels, als mezen, mussen, merels, vinken en sijzen heb ik ook veel duifjes (broeden in mijn tuin). Ik heb ook wel eens iets dergelijks neegezet, gekocht bij een kennisje. Maar 'mijn' vogels zijn van die bange poeperts, iets vreemd in de tuin, dan zie ik ze dagen niet, of argwanend op grote afstand. Ik zal ze een voorstel doen. Die moeten maar gewoon bij jou in de leer. Met zoveel taarten moet dat toch lukken....!
    Lieve groet, Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig!! echt super mooi, maar volgens mij heb ik dat al heel vaak gezegt.
    Blijf me toch afvragen hoe je de kleur krijgt, ranja of?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een ontzettend gave taarten zeg, echt ongelofelijk mooi! Wat een creatiteit. En heerlijk voor de vogeltjes natuurlijk!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie. Dat wordt altijd zeer gewaardeerd! Tot gauw!

Karin