donderdag 8 april 2010

Effe moestuinen….

De hortensia-stekken, gekregen van mijn zus, zijn geplant. Gezien hun omvang hebben ze waarschijnlijk wel even nodig om een flinke struik te worden. Ook ben ik nieuwsgierig naar de kleur van de bloemen. Want dat is afhankelijk van de zuurgraad van de grond.IMG_9322IMG_9323 Ook kreeg ik van haar een aantal courgette-stekken. Als het wat wordt met de courgettes mag ik wel op zoek naar een recept. Want courgettes hebben bij mij nog nooit op het menu gestaan…!
IMG_9324
En op het nest, in de sloot langs de moestuin, zit weer een meerkoet. Ben benieuwd of ik eerdaags nog een blik in het nest kan werpen!
4

5 opmerkingen:

  1. Wat leuk al die stekkies. Ik gebruik eigenlijk ook nooit courgettes. Ik wist niet dat de kleur van een hortensia afhankelijk was van de zuurgraad van de grond. Dat wordt zeker spannend. En wat leuk dat die meerkoet daar zit te broeden.
    Fijne dag verder,
    Groetjes van Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh ik wist helemaal niet dat je zulke kleine stekken van hortensia kon planten ik smokkel hoor want ik haal hortensia voor in huis en als ze uit zijn gebloeid dan plant ik ze in mijn tuin.
    En courgettes, wij eten ze ook nooit maar mijn schoonzus doet ze onder de gril met pesto en dat is heerlijk!
    Nou ik wens je veel mooie moestuindagen!
    lieve groet Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat die courgette´s betreft, recepten genoeg.
    Kijk eens op AH recepten.
    Je kunt het overal in verwerken ik vind het altijd heerlijk.
    De courgette geeft niet veel smaak en is daarom makkelijk te combineren.
    Ik blijf je volgen, ben wel benieuwd wat er van wordt.
    Zou het leuk vinden als je ook eens op mijn blog komt kijken.

    Groeten Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ohh, heerlijk de courgette. Ik heb de plantjes op de vensterbank staan en groeien ze als kool :-)
    straks kunnen ze ook de tuin in. Wat recepten betreft kan ik je nog wel een heerlijk recept geven voor het inmaken van courgette. In de winter heerlijk bij chilli of boerenkool.

    Trouwens wat heb je een leuke banner..

    groetjes, Haikey

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk dat voorjaar, al die kleine plantjes met beloftes in zich... Vorig jaar had ik waanzinnig veel courgettes, heb ze verwerkt tot soep, natuurlijk met pasta gegeten en ingemaakt in zoetzuur (http://handwerktuin.blogspot.com/2009/11/courgettes-in-zoetzuur.html) Erg lekker! Succes er mee!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie. Dat wordt altijd zeer gewaardeerd! Tot gauw!

Karin