zaterdag 24 april 2010

Tafel en commode

De tijd vliegt…dacht ik toch dat het net maandag was…is het alweer zaterdag!

Afgelopen week minder gedaan dan ik zou willen, maar daarentegen zijn er weer andere klussen geklaard. Het onderstel van deze grenen tafel ( geen voor-foto gemaakt) is uit de was en is, na een grondlaag, in een witte lak gezet. IMG_0381Van het bovenblad moet de toplaag geschuurd. Dat wordt nog een heel werk.

Daarna wordt het bovenblad in de vergrijsd noten beits gezet. IMG_0390Deze tafel is bestemd voor eigen gebruik.  

IMG_9092Ook de commode heeft na het verwijderen van de waslaag een  grond- en laklaag gekregen. ‘t Wordt best een mooi kastje. IMG_0385 Op de voorzijde van de laden moet nog de tekst komen: Rangez toutes les Affaires. Vindt Henk van Rivièra Maison vast niet erg…

10 opmerkingen:

  1. Leuk hoor, ik heb een grenen tafel boven die ik wit wilde verven maar vind het idee van een ander bovenblad eigenlijk ook wel wat hebben!
    Groetjes en nog een fijne avond,
    Madelon

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Karin,
    Je hebt helemaal gelijk de weken vliegen gewoon voorbij. Maar ja, ik heb me er maar bij neergelegd dat je er niet meer in kunt proppen dan je al doet. Anders wordt het ook weer stressen en dat is ook niet gezellig. Maar de meubelen die je onder handen hebt, worden wel heel mooi. Dan heb je tch weer eer van je werk, dat geeft volgens mij ook een beregoed gevoel toch?!
    Fijn weekend verder. Geniet er van!
    Lieve groet, Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is volgens mij wel veel werk maar het wordt echt allemaal heel erg mooi.
    Groetjes van Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ben je lekker bezig, en ja, time flies. Voor je weet is het weekend en voor je het weet....succes met al je projecten! Lieve groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind je meubels prachtig worden! Heel sfeervol

    Een fijne dag,
    groetjes Jacqie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk al die lettters op meubels, geeft een leuk accent!

    Groeten,
    Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. hallo hij is erg leuk geworden ik heb dezelfde hobby als jij ben er ook altijd druk mee
    staat het dressoir al op marktplaats
    gr sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Sandra,
    Ja...hij staat al op marktplaats. Even kijken onder Maasdijk!

    Groeten,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie. Dat wordt altijd zeer gewaardeerd! Tot gauw!

Karin