donderdag 26 augustus 2010

Langs het (moes-)tuin pad…I

…van mijn vader.

Zolang ik mij kan heugen heeft mijn vader een moestuin.

Vroeger mochten wij ‘ helpen’ met bijvoorbeeld bonen leggen.

Drie boontje in één gaatje, en daarna dichtgooien met grond.

Zomers waren er altijd aardbeien. Erg lekker op wit brood met daaroverheen suiker,

of door de yoghurt!Documents

En hoewel ik dit jaar mijn eigen moestuin uiteindelijk toch opgegeven heb, kan ik zeker wel genieten van dit gebeuren. Wat is nu lekkerder dan groeten uit eigen tuin?

Gelukkig zet mijn vader genoeg voor minstens vijf gezinnen…Sperziebonen, uien, selderij…

Moeders kookt en schaaft alvast de bietjes…

kan het nog makkelijker?

7 opmerkingen:

  1. ja ik vind t ook leuk een eigen moestuin al is die van ons nog maar klein

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om te lezen over de tuin, wij hebben ook een moestuin, heb de bietjes nu ook opgezet, maar wel een karwei voor je ze kan eten, hihi...
    En heb van de week de selderie al in gemaakt, en de rode kool zit ook al in de vriezer.
    Héérlijk zo'n voorraadje.

    Groetjes Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. leuk die nostalgie wij hadden vroeger thuis ook een moestuin, dit het eerste jaar toch dat je je tuin niet meer hebt ???ik kan mij de post toen nog herinneren dat je hem opgaf klopt dat???en heb je er spijt van??hoop vragen he hihihi
    groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. oooh lekker verse groente!
    Ik kan me nog wel herinneren dat mijn opa vroeger een volkstuin had, de lieve man zaaide zoveel dat alles ingevroren moest worden en dat ze zomers wintergroente aten en 's winters zomergroente. Mijn opa had ook courgette's en die liet hij dan doorgroeien tot ze zo'n 60 cm waren, hij dacht hoe groter hoe beter. Nou die waren niet te eten dus. Mijn moeder pakte ze gewoon aan en als mijn opa dat weer naar huis was ging hij in de vuilnisbak haha.
    groetjes Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tja, prachtig zo'n moestuin, maar het lijkt me ook ontzettend veel werk..
    Vooral die stokken met bonen(?) vind ik altijd zo prachtig staan...
    En er gaat qua smaak niets boven eigen oogst (volgens mijn man die bij opa en oma altijd uit de tuin at)
    Wij hebben er zelf niet genoeg plaats voor, maar mochten we ooit ruimer gaan wonen, dan komt ie er zeker!
    Liefs, Nieneke
    p.s. prachtig bloghoofd!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie. Dat wordt altijd zeer gewaardeerd! Tot gauw!

Karin