donderdag 24 februari 2011

Sidetable & salontafel

De sidetable die ik vorig jaar april via Marktplaats heb gekocht is eindelijk aan de beurt. Maandenlang stond hij in de bijkeuken. Maar, wat wordt hij mooi!

27-04-2010 Zware sidetable08-05-2010 Onderstel in de grondverf22-02-2011 Het blad kaal geschuurd22-02-2011 Bovenblad gebeitst met een verdunde beits.

Nog één of twee keer in de lak. Een vernislaag over het bovenblad, en dan is het weer een pronkstuk!

 

Ook het onderstel van de salontafel in de witte grondverf gezet. Ook deze gaat nog één of twee keer in de witte lak. Zo wordt het toch een heel ander tafeltje!IMG_222916-02-2011 Het bovenblad behandeld met Ebben van Cetabever. Zo is het een mooi ruig blad! De onderkant....die wordt wit!22-02-2011 Onderstel in de grondverf

13 opmerkingen:

  1. JA joh, ze zijn MOOI!! Heerlijk he, zo lekker veranderen van meubels die je hebt of voor een "prikkie" koopt ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Go jij bent lekker bezig en inderdaad het ziet er door een likje verf heel anders uit mooi geworden hoor.

    groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat zijn ze super mooi geworden!! de kleur van het blad is werkelijk een plaatje!! wat een giga verschil
    fijne week
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi hoe je de meubels een tweede kans geeft, je geniet er dan nog meer van.

    Groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Echt weer mooie objecten. En het werk aanstekelijk. Ik heb door het lezen op jouw blog zoveel inspiratie opgedaan, dat ik afgelopen zaterdag een "aftandse" salontafel ben wezen halen via marktplaats. En deze ga ik zelf opknappen, ook met een witte onderkant en houten bovenblad.

    groetjes Natasja

    Ps als hij af is zet ik hem op mijn blog.

    100en1dingenblog.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Karin, dat wordt weer erg mooi. Als lezer van je blog vind ik jou voor en na foto's altijd erg mooi, ik krijg er zin in om ook te gaan veranderen. Neem alleen nog steeds de eerste stap niet.
    Wil je me vertellen hoe je het grenen tafelblad en bovenblad van de side-table zo mooi krijgt.

    Groetjes Willy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw...ze zijn beiden erg mooi geworden!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ziet er goed uit, fijn dat je er eindelijk aan toe bent gekomen!

    Groetjes, Veronique

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Tjonge dat is een goed gelukte metamorfose ,,super hoor!!
    groetjes Kari

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wunder-wunderschön sind die Sachen geworden, traumhaft.

    LG
    Ulla

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat knapt dat lekker op zeg
    Tja en als je nou toch bezig bent dan ben je niet meer te houden natuurlijk ?ihhihi
    Gr Amy

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je side table en tafel zijn echt heel mooi geworden. Ik wilde onze tafel eigenlijk helemaal wit hebben maar mijn man ziet dat niet zo zitten. Half om half is een mooie tussenweg, misschien ziet hij dat wel zitten. Ik zal hem straks even jou foto's laten zien.
    Fijn weekend en groetjes, Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  13. jeetje wat kan jij toveren , geniet ervan, liefs marion

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie. Dat wordt altijd zeer gewaardeerd! Tot gauw!

Karin